Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Åter till Huacho...

Av evasresa - 4 februari 2014 23:09

Vi landade i Lima och därifrån var det bara bussen till Huachu kvar vilket är där Gladys bostad finns.

Konduktören, som det alltid finns en på bussen, kommer först och tar betalt. Sedan efter en stund kommer han/hon med ett mindre marknadsstånd och säljer dricka och tilltugg. Därefter dyker det upp lite olika försäljare under resans gång som åker med någon mil för att sälja bröd, snacks och allt möjligt och omöjligt. Jag har fått lära mig att man ska inte köpa något som inte är i originalförpackningar eftersom det kraftigt kan äventyra magfloran.

 


Efter en vilodag utan några som helst aktiviteter mer än en mindre sväng till centrumet under kvällen, så gick Gladys och jag upp tidigt på morgonen dan efter och gick ner till stranden för en ljuvlig strandpromenad.Vågorna spolade upp  små djur på stranden vilka var snabba som attans att gräva ner sig eller om de insåg att de var upptäckta, spelade döda. De var tydligen ätbara. Gladys plockade hur många som helst vartefter vi gick. Det var en kille som samlade en massa i ett nät och sedan rensade han ur hälften han fått ihop. De skulle tydligen ha mjuka skal för att vara goda.

     


Vi avrundade med en underbar frukost med havet som utsikt.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av evasresa - 10 maj 2022 23:03

Av evasresa - 28 mars 2022 20:57


Min lilla hobby ☺️ hydroponisk odling (bara vatten och näring, ingen jord)😁👨🏻‍🌾Salladen växer så det knakar och ännu inga bladlöss! Och det skulle jag förmodligen inte ens tänk för i morrn sitter det v...

Av evasresa - 25 mars 2022 21:11

Far min, som jobbar på mitt kontor, frågade när han skulle hem, vem som sitter i min bil? Tja, ingen hoppades jag. Jo för lysena lös och enligt grannen hade de tydligen gjort det länge. Så istället för att komma iväg på kvällens träning så fick jag...

Av evasresa - 21 mars 2022 21:00

I Irak sker begravningar inom ett dygn och släkt och vänner samlas för att sörja. Alaa's närmsta vänner här i kring, kom med familjer hem till oss för gemensam middag och umgänge på eftermiddag och till sena kvällen. Vanligtvis är det stoj och st...

Av evasresa - 20 mars 2022 19:45

Som en liten händelsedagbok eftersom det händer saker hela tiden medan livet rullar på...   Denna dag dog Alaa's pappa. En hemskt första inlägg och livet ställs på enda. Det hade börjat med sår på en tå för en tid sedan och med en diabetes som ...

Ovido - Quiz & Flashcards