Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Cusco!

Av evasresa - 26 januari 2014 16:32

(Lördag 25 jan).
Kom fram till Cusco i morse. Nu har vi avverkat totalt 31,5 timmar i buss fördelat på tre bussar. Det i kombination med en förflyttning upp till ca 3 400 meter över havet gör att vi går som tre säckar potatis! Deeet gååår saaakta...
Gladys fick andningssvårigheter ett tag på bussen, jag drog till med en riktigt rejäl huvudvärk och Irina ser ut som om hon har gått hit hela vägen från Cusco. Säger man tre ord på raken så är man helt andfådd. Inget annat val än att vila idag.
Det var tänkt att jag skulle få träffa Jesus också men han var upptagen och kunde inte komma. (Gladys vän heter Jesus och skulle bistå lite kring Couscosresan åt Gladys).
Vi for med rishögen till taxi till ett hostel som Gladys fått förslag om av Jesus. Nog för att tipset kom från Jesus men någon gräns kan man nog önska. Ett rum med 5 sängar och mycket tveksamma sängkläder. Det luktade väldigt illa i rummet och Gladys frågade vad som luktade. Värdinnan sa att det var ett pulver som var uthällt för att ta bort lukt! Mitt förslag är att sluta med pulvret.
   
I morgon blir det tåg till...
Tamtaratam!!! Machu Picchu! Det känns som att vinna högsta jackpot och ta hem största vinsten någonsin. Det är helt overkligt att jag av alla mänskor är här med min fantastiska vän Gladys och Irina och VI SKA TITTA PÅ MACHU PICCHU!!
Det här kommer jag nog aldrig att kunna förstå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av evasresa - 10 maj 2022 23:03

Av evasresa - 28 mars 2022 20:57


Min lilla hobby ☺️ hydroponisk odling (bara vatten och näring, ingen jord)😁👨🏻‍🌾Salladen växer så det knakar och ännu inga bladlöss! Och det skulle jag förmodligen inte ens tänk för i morrn sitter det v...

Av evasresa - 25 mars 2022 21:11

Far min, som jobbar på mitt kontor, frågade när han skulle hem, vem som sitter i min bil? Tja, ingen hoppades jag. Jo för lysena lös och enligt grannen hade de tydligen gjort det länge. Så istället för att komma iväg på kvällens träning så fick jag...

Av evasresa - 21 mars 2022 21:00

I Irak sker begravningar inom ett dygn och släkt och vänner samlas för att sörja. Alaa's närmsta vänner här i kring, kom med familjer hem till oss för gemensam middag och umgänge på eftermiddag och till sena kvällen. Vanligtvis är det stoj och st...

Av evasresa - 20 mars 2022 19:45

Som en liten händelsedagbok eftersom det händer saker hela tiden medan livet rullar på...   Denna dag dog Alaa's pappa. En hemskt första inlägg och livet ställs på enda. Det hade börjat med sår på en tå för en tid sedan och med en diabetes som ...

Skapa flashcards