Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

FRAMME!!

Av evasresa - 21 januari 2014 02:45

FRAMME!! Jösses vilken resa! Gladys mötte upp och direkt omringades hon av taxichaufförer och det bara haglade av taxibud. Men Gladys måste vart nästan tuffare än Emma! No, no, bl.a, bl.a, no, bl.a och auktionen var avklarad!
Vill man möta döden ska man åka taxi. Jag hade ett fungerande säkerhetsbälte men Gladys satt bredvid, utan fungerande bälte och lugn som en filbunke medans självmordskandidaten till chaufför i 180 försökte köra över varenda människa han såg!
Inom ca 3 sekunder hade han blivit av med körkortet i Sverige och antagligen inlåst minst 4-5 år.

Efter det buss och naturligtvis upp i serpentinvägar under två timmar. Senare hälften var det dimma så jag såg ingenting bredvid vägen, vilket nog var mycket bra. Fast en stund funderade jag faktiskt på om det kanske inte var dimma utan måln?!

Framme i Gladys hemstad Huacho, en hamnstad vid kusten av Stilla Havet. Där blev det mototaxi! Trehjulig vagn med någon form mopedmotor!

Gladys har ett fantastiskt eget hus som hon håller på och bygger och är till hälften färdigbyggt! Tre våningsplan varav alla rum färdigmurade med balkonger, mm. Ett våningsplan är nästintill klart med allrum, badrum och tre sovrum. Där ska till ett badrum med jacuzzi :-).
Uteplatsen på taket har förtillfället lånats av hennes syster för husering av delar av grovskafferiet. Så söta, så många och flera småttingar ;-)
 
Vi gick till en mycket liten närbutiken i samma hus för att köpa kyckling. Som tur var den inte levande men inte långt ifrån. En Livsmedelsindpektör skulle fått en infarkt! Kyckling?! Jaha sa tjejen, naken kyckling utan huvud upp på köpdisken, inget tvätta händer, inget underlag på bänken, inga handskar (hahaha), och en kniv i andra handen. Sedan ta betalt och lämna växel. Tvätta händer?! ;-)
 
Fantastiskt väder! Varm, mysigt, underbart!! :-)

Minnet i kameran var använt till annat skräp så jag kunde inte ta kort i Lima igår men det blir ju fler tillfällen.

I två dar ska jag "aklimatiseras" för att undvika höjdsjuka, sedan är det planerat för Cusco!

 
 
Ingen bild

Sofia

21 januari 2014 08:47

Släpp ut marsvinen!:D
Och fota huset!

 
Ingen bild

Marja

21 januari 2014 09:31

Är det dagens middag, översta fotot?

 
Ingen bild

Göran

21 januari 2014 23:34

Är marsvinen morgondagens mat?

 
Ingen bild

Marja

22 januari 2014 06:45

Är det middagen på övre bilden?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av evasresa - 10 maj 2022 23:03

Av evasresa - 28 mars 2022 20:57


Min lilla hobby ☺️ hydroponisk odling (bara vatten och näring, ingen jord)😁👨🏻‍🌾Salladen växer så det knakar och ännu inga bladlöss! Och det skulle jag förmodligen inte ens tänk för i morrn sitter det v...

Av evasresa - 25 mars 2022 21:11

Far min, som jobbar på mitt kontor, frågade när han skulle hem, vem som sitter i min bil? Tja, ingen hoppades jag. Jo för lysena lös och enligt grannen hade de tydligen gjort det länge. Så istället för att komma iväg på kvällens träning så fick jag...

Av evasresa - 21 mars 2022 21:00

I Irak sker begravningar inom ett dygn och släkt och vänner samlas för att sörja. Alaa's närmsta vänner här i kring, kom med familjer hem till oss för gemensam middag och umgänge på eftermiddag och till sena kvällen. Vanligtvis är det stoj och st...

Av evasresa - 20 mars 2022 19:45

Som en liten händelsedagbok eftersom det händer saker hela tiden medan livet rullar på...   Denna dag dog Alaa's pappa. En hemskt första inlägg och livet ställs på enda. Det hade börjat med sår på en tå för en tid sedan och med en diabetes som ...

Ovido - Quiz & Flashcards